Flyplassen i stavanger uis

Vinterferie 2017 Norge

Det var bra med folk i bakkene, men ingen køer som var lange. Fjellet er stort, og det finnes nesten 30 restauranter – så her finnes det noe for enhver lommebok og smak. Det finnes også varmestuer for de som ønsker å ta med egen mat. Her er vi på Broken og tar en afterski. Jentene drikker milkshake. Vi spiste lunsj på Restaurang Fjällgården den første dagen. Denne restauranten ligger ved endestasjonen til Bergbanan, og hadde høy kvalitet og kanskje litt høyere priser sammenlignet med de andre restaurantene vi var på. Vi spiste også på mellomstasjonen der de små gondolene går til toppen (heis H23), og der var det veldig god mat. De fleste dagene lagde vi middag hjemme, men tirsdagen dro vi på Broken og spiste. Her lager de all maten fra bunnen, og jeg spiste den beste Fish n' Chips noensinne (bedre enn Gordon Ramsay sin på Ritz Carlton i Irland! ). Solvor fikk soft tacos med svinekjøtt og Nelly spiste hjemmelagde nachos. Å smake på Buffalo wings'ene som de lager anbefales på det sterkeste!

Vinterferie 2017 norge 5

Vi satte kursen mot Åre. Det er en drøy kjøretur fra Lørenskog, og derfor hadde vi en overnatting på hytta til svigers på Osensjøen i Trysil. Deretter kjørte vi til Vemdalen, sto på ski noen timer og kjørte videre mot Åre. Vi hadde booket en leilighet i Åre sentrum fra søndag til torsdag gjennom, og derfor hadde vi booket en Airbnb leilighet 5 mil utenfor Åre fra lørdag til søndag. Her er leiligheten vi leide i Åre sentrum, den har to soverom og plass nok til en familie som oss. Første dag i bakken ble et kjært gjensyn med Åre. Vi hadde vært i Åre for første gang sommeren 2017, og hadde noen deilige dager under Åre Bike Festival. Fantastiske forhold den første dagen, her står alle og ser på reinsdyrene som løp igjennom skianlegget Vi tok gondolen hele veien opp til toppen, og både barn og voksne mimret om sommerens sykling og turen vi hadde til Chamonix for 2 år siden. satte utfor i deilig solskinn. Vi sto på ski samme retning som vi hadde syklet i sommer, og møtte på fire reinsdyr som løp avgårde i bakken.

Heisann folkens! Ville bare ut med en kort oppdatering fra fjellheimen rundt Gaustatoppen hvor jeg har vært de siste dagene. Jeg og familien min reiste opp hit til Gaustablikk høyfjellshotell lørdags morgen og har kost oss i vinterlandskapet de siste dagene. Hjemme ved kysten har det meste av snøen smeltet, så jakten på skiføre og snø ledet oss et godt stykke opp i landet. På lørdagen ble det en fin langrenns-tur langs det snødekte Kvitåvatn i lettskyet vær, men helt vindstille. Første natten var det nesten helt stjerneklart noe som gjorde at Gaustatoppen ble synlig i måneskinnet. Alle dere som har sett denne toppen vet at den rager mye høyere opp i himmelen enn alle de andre toppene rundt. Dette gjør det til et ganske stilig syn som bare kan ses når det er klarvær eller veldig høyt skydekke. Derfor brukte vi muligheten til å ta noen bilder av fjellet med lang eksponering slik at bildet blir relativt lyst til tross for at det er midt på natten. Ganske kult! På søndag dro jeg på en randoneetur opp mot Toreskyrkja på nesten 1400 meter over havet.

Jeg hadde tullet med barna at de måtte passe på å ikke kjøre på rein i bakken, og hadde ikke i mine villeste fantasier sett for meg at dette kunne bli virkelighet. Solvor kjører telemark utenfor løypene Vi er vant til å stå i Trysil, og det blir veldig lett for oss å sammenligne disse to Skistar destinasjonene. Åre gir en alpin følelse, fjellet er 1420 moh, og det høyeste punktet for vanlig skikjøring er på 1274 moh. Det gir en fallhøyde på 890 meter. Fjellet er delt inn i ulike soner, og det går busser mellom de destinasjonene som ikke er forbundet med hverandre. Oline (7) koser seg i heisen Under vårt opphold var det knallføre både i og utenfor bakkene. Noen av heisene starter å gå allerede klokka 08, så her er det muligheter for å ha lange dager i bakken. Vi har registrert skikortene våre i Skistar sin app, og hadde rundt 6. 000 høydemeter per dag. Sina (7) får litt luft under skiene Det var spesielt bra føre i den øverste delen av topplatået, og her var det noen fine områder å kjøre offpiste i.

Norge

Denne toppen ligger rett øst for Gaustatoppen og da den ligger litt lavere kreves det ikke så altfor høyt skydekke for å gå under skyene/tåken. Det ble en fin tur i et område jeg aldri før har testet ut randonee-utstyret. På denne turen fokuserte jeg mest på filming med tre ulike kameraer og har derfor ikke noen bilder å vise frem… Men jeg gir lyd når jeg har video å vise fra turen;) Ha en topp vinterferie videre til dere andre som også har ferie!

1. Vårres jul tekst
  8. Vinterferie i oslo 2017
  9. Cresco norge
  10. Hans børli dikt om livet

.. små og store øyeblikk. Gjelder onsdag 12. februar til lørdag 22. februar 2020. Published on Feb 3, 2020.. februar 2020.

Flam norge

Vinter i fjellet og langs kysten på Sørlandet Hyttekos på fjellet, øyhopping i skjærgården, vinterfiske, hundekjøring, isklatring eller adrenalinkick på ski og brett? Sørlandet har flere vinterdestinasjoner der du kan kose deg med morsomme vinteraktiviteter både med og uten ski på beina. Hovden, Setesdal. Photo: Elisabeth Høibo, Visit Sørlandet Arendal. Photo: Eirik Mykland, Arendal Tourist Office Påskeappelsin på Hovden. Himmelsyna. Skidestinasjoner på Sørlandet Hovden er den største skidestinasjonen på Sørlandet. Det er også alpinsentre i Sirdal. Brokke og Åseral, i tillegg til mindre bakker andre steder. Over hele landsdelen kjøres det opp langrennsløyper så snart snøforholdene er bra nok. Andre skianlegg på Sørlandet Kart over skisentre og skiløyper på Sørlandet Bli inspirert Vi har blogget om fine skiopplevelser for hele familen Unike opplevelser Test skøyteisen Slalom eller langrennski? Søk etter langrennsløyper og skisentre på Sørlandet. Your Recently Viewed Pages

Jeg nyter noen deilige svinger under perfekte forhold i bakken. Vi har virkelig hatt det supert i Åre, og skulle ønske at stedet var litt lettere tilgjengelig for oss. Det går selvsagt an å fly til Trondheim og komme seg hit derfra, det er også mulig å ta toget, men for oss har det vært mest praktisk å ta bilen. Å dele opp reisen slik som vi har gjort har fungert bra, det finnes endel steder å bo i nærheten av Vemdalen som har en fornuftig pris. På vei hjem skal vi også stoppe i Vemdalen, da skal vi teste ut en annen del av denne destinasjonen. Nelly gønner på i solskinnet. Se også disse artiklene for inspirasjon til noe å gjøre: Vinterferie 2018 – Vemdalen Hemsedal: Nibbi Ørsjøen i Trysil: Nyttårsfeiring Oppdal: Storhornet Romsdalen: Skarven i Isfjorden Ekspedisjon: Puttegga